SOCIOKOGNITYVINIS KONFLIKTAS KAIP UGDANTYSIS VEIKSNYS SUAUGUSIŲJŲ MOKYMOSI SITUACIJOJE

Modestas Nugaras

Abstract


Šis teorinio pobūdžio straipsnis yra skirtas sociokognityvinio konflikto, kaip ugdančiojo veiksnio suaugusiųjų mokymosi, švietimo situacijoje, analizei. Ilgą laiką sociokognityvinis konfliktas buvo laikomas neigiamu mokymosi ar studijų veiksniu. Iš esmės tik pastaraisiais dešimtmečiais pradėta į tai žiūrėti pozityviai, teigiant, kad kilęs sociokognityvinis konfliktas yra teigiamas reiškinys, jei dėstytojas ar andragogas geba teikti tinkamą pagalbą jo atveju, moka, žino, kaip jį suvaldyti, kad pastarasis taptų mokymosi paskata, naujų žinių, socialinių reprezentacijų epistemologiniu šaltiniu. Sociokognityvinio konflikto analizė galėtų padėti išsamiau atsakyti į probleminį klausimą: kaip suprasti ir paaiškinti sociokognityvinio konflikto raišką, jo ugdančiąją svarbą suaugusiųjų mokymosi, švietimo situacijoje.REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: sociokognityvinis konfliktas, kognityvinis konfliktas, suaugusiųjų mokymasis, sąveika.

Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.